Wyniki eksperymentalnych badań wibroakustycznych nawierzchni kolejowej z tłumikami przyszynowymi zostały zaprezentowane na międzynarodowej konferencji ICCESEN 2023
Wyniki eksperymentalnych badań wibroakustycznych realizowanych metodą impulsową w odniesieniu do fragmentów strukturalnych nawierzchni kolejowej o konstrukcji podsypkowej z tłumikami przyszynowymi zostały zaprezentowane na międzynarodowej konferencji naukowej ICCESEN 2023 (10th International Conference on Computational and Experimental Science and Engineering), która odbyła się w dniach 27-30.10.2023 r. w Kemar-Antalya w Turcji.
Przedstawiciele naszego zakładu przedstawili referat pt. „Field Tests on a Track Structure Equipped with Rail Dampers” (Autorzy: Kraśkiewicz Cezary, Zbiciak Artur, Mossakowski Przemysław, Wasilewski Kacper, Długołęcki Andrzej).
Część spośród przedstawionych wyników badań i analiz została zrealizowana w ramach projektu BRIK InRaNoS.
Zakład Mechaniki Teoretycznej, Mechaniki Nawierzchni i Dróg Szynowych jest jednostką wiodącą na Politechnice Warszawskiej w zakresie realizacji dwóch projektów badawczo rozwojowych BRIK (Badania i Rozwój Innowacji Kolejowych):
- Projekt InRaViS: „Innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony ludzi i budynków przed drganiami od ruchu kolejowego”, Kierownik projektu: prof. dr hab. inż. Artur Zbiciak.
- Projekt InRaNoS: „Innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony ludzi i środowiska przed hałasem od ruchu kolejowego". Kierownik projektu: dr inż. Cezary Kraśkiewicz
Finansowanie projektów BRIK realizowane jest ze środków europejskich (Program Operacyjny Inteligentny Rozwój) oraz Spółki PKP PLK S.A.