Badania mieszanek mineralno-asfaltowych i analiza konstrukcji nawierzchni podatnych z uwzględnieniem trwałości nawierzchni
- Status projektu: Umowa nr WD/B/130702/1/1 z dn. 04.07.2013 r.
- Zamawiający: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach i „Śląskie Kruszywa Naturalne” Sp. z o.o.
- Nazwa i adres jednostki naukowej prowadzącej projekt: Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej, Al. Armii Ludowej 16, 00-637 Warszawa
- Kierownik projektu: prof. dr hab. inż. Roman Nagórski
- Zespół realizacyjny: prof. dr hab. inż. Roman Nagórski, mgr inż. Magdalena Nagórska (ZMTiMNK), dr inż. Krzysztof Błażejowski (ekspert zewnętrzny)
- Podwykonawcy: TPA Sp. z o.o. i KOAC-NPC (Holandia)
- Syntetyczny opis projektu:
Etap I. Określenie i analiza parametrów materiałowych mieszanek mineralno-asfaltowych
Etap II. Analiza właściwości mechanicznych konstrukcji nawierzchni podatnych z uwzględnieniem ich trwałości
Zadania badawcze w ramach etapu II (ZB):
- ZB1. Analiza porównawcza konstrukcji nawierzchni z Rozporządzenia z 1999 r. dla KR6 i konstrukcji nawierzchni z Katalogu TNPiP z 2013 r. dla KR5
- ZB2. Zbadanie czy istotne dla trwałości nawierzchni jest dodanie warstwy przeciwzmęczeniowej
- ZB3. Zbadanie, w której warstwie stosowanie asfaltu modyfikowanego (PMB) jest najbardziej uzasadnione
- ZB4. Zbadanie, czy w strefie powolnego ruchu (skrzyżowanie, odcinki specjalne) należy zmienić grubość warstw w stosunku do grubości katalogowej
- ZB5. Zbadanie czy zamiast mieszanki AC 16 w warstwie wiążącej uzasadnione jest stosowanie mieszanki AC 22 do obydwu warstw – wiążącej i podbudowy